Klantverhaal

Huisartsenpraktijk Delfthof

"Ik kan direct zien wie er belt. Het is efficiënt en voelt voor de beller veel persoonlijker."


Toen huisartsenpraktijk Delfthof verhuisde naar hun nieuwe prachtige locatie was dat een mooi moment om eens goed te kijken naar de telefonie en ICT. ‘Met onze telefonie zijn we toen overgestapt naar Bellen met Lotte en de rest van onze ICT hebben we ondergebracht bij Cobbler, het zusterbedrijf van Bellen met Lotte. Telefonie en computers staan nu niet meer los van elkaar, maar worden door 1 en dezelfde partij geregeld’, vertelt Kirsten, die verantwoordelijk is voor de communicatie tussen praktijk en patiënt.

We zien wie er belt 

‘We willen laagdrempelig en persoonlijk zijn, hanteren ruime tijden waarbinnen er gebeld kan worden en sluiten niet voor vakanties. De manier waarop we onze patiënten te woord staan moet daarop aansluiten.’ Huisartsenpraktijk Delfthof maakte de keuze voor Bellen met Lotte ook omdat ze wisten dat er een integratie met Medicom zou komen. Zij waren de eerste praktijk die met deze integratie aan de slag gingen. ‘Natuurlijk zijn er nog verbeteringen mogelijk, maar deze integratie levert meteen tijdswinst op.’ vertelt Angelina. De praktijkassistente vindt het fijn dat je kunt zien wie de beller is als de telefoon overgaat. ‘En niet alleen voor ons, patiënten ervaren het ook als veel persoonlijker.’ 

Uitbellen met 1 muisklik 

‘Artsen en assistenten bellen vaak patiënten. Nu kan dat met één muisklik vanuit het patiëntendossier, dat gaat snel en voorkomt het fout intoetsen van een nummer.’ Angelina vervolgt ‘Artsen zijn daar ook erg over te spreken.’ ‘Bij intern bellen kun je nu ook een persoon bellen in plaats van een groep of een toestel, dat vind ik echt een voordeel’ vult Kirsten aan. 

We hebben nieuwe telefoontoestellen die goed samengaan met Bellen met Lotte. De receptenlijn is goed geregeld en we hebben uitleg gehad over het inspreken van de ‘bandjes’. Ook dat doen Angelina en ik altijd even samen. Bij het instellen van de eerste feestdagen moest ik even kijken hoe dat ook alweer ging, maar daar was ik zo uit. Voor ons werkt Bellen met Lotte dus heel goed, zeker in combinatie met de Medicom-integratie. We vinden het een goed gevoel te weten dat het platform zich zal blijven ontwikkelen gericht op de eerstelijnszorg’ besluit Kirsten.

Huisartsenpraktijk-Delfthof-Klantverhaal-Telefonie-voor-zorg
Angelina Nicknam-De Spirt
Huisartenspraktijk Delfthof

Demo aanvragen

Meer klantverhalen >>